Hello!

Bonjour mdm! idag cyklade jag till Vence för franska. Det går bra att cykla, så mycket snacks som sheila och barnen (och jag...) trycker i mig knns det bra med lite vardagsmotion! Tyvärr så bor vi ju nära alperna, vilket betyder att allt ligger antingen uppåt eller neråt. Det är alltså seg uppförsbacke iprincip hela vägen till Vence (tar ca 40 min att cykla) och sen kan jag typ rulla hela vägen hem.

Mamma! jag cyklade förbi hotellet du hade tittat på, det ligger aldeless i utkanten av Vence, gaanska nära mig, men ändå inte. Bra sak: Busshållplats precis utanför vet dock inte vilka bussar som går därifrån, vi pratar om det på skype senare! Jag skrev och postade ett vykort till mormor och morfar också :) ska nog skriva ett längre brev senare. Sen pratade jag med Elvira idag och hon gjorde mig jätteglad/nervös genom att säga attt hon hade gått vidare till 2:a provet på Malmös teaterhögskola.... Tur att dom äntligen fick lite vett i skallen, jag började nästan tvivla på systemet höhö.... Även om du inte går vidare tiil 3e så tycker jag att du är sjukt duktig som skådespelare (hoppas att du tar det  lite mer på allvar än när din mamma säger "du är ju jätteduktig", för jag har ju faktiskt jobbat med det/dig)

Jaha, förövrigt så hoppas jag att helgen kommer bli nice, vi får se. Är i allafall ledig och om allt annat skiter sig har jag fått höra att det ligger ett stall på gångavstånd härifrån som jag ska checka in ;) :D

Kommentarer
Postat av: L

Bra tänkt där med stallet!!

2010-01-22 @ 19:16:11
Postat av: mamma

Mammi, Fridi och Sari kommer ner den 16 maj till 20 maj. Bor i lägenhet i Vence Bra Va ???Puss

2010-01-22 @ 19:28:00
Postat av: sofie

ÅHHH har ni bokat, det kommer bli jättemysigt!

2010-01-22 @ 20:35:14
Postat av: Paps

Har nu läst hela din blogg och kan konstatera att jag minns mycket ifrån när jag var i LA. Framför allt att man lämnade Sverige i fest för att komma som No-Body i en ny värld.



Det jag lärde mig var dock att man måste tvinga sig att vara lite tokig och prata med folk och inte vara rädd att göra bort sig. Tryck på att du är Svenska "Suedoise?" det går alltid hem. Alla känner Abba, Björn Borg och IKEA, bra öppningsreplik.



Kolla in var andra ungdomar "hänger" och förklara att du är ny. Du ska veta att alla vill egentligen lära känna dig men att dom är för rädda att fråga som man måste hjälpa till.



Man dör inte även om det ibland blir lite pinsamt, men pinsamma upplevelser ger ibland de starkaste minnena.



Nog med moralprediktningar och besser wisser tips. Fördelen med att börja lugnt är att man kan öka tempot hela våren så ta det lugnt och ägna så mycket tid som möjligt till att plugga franska.



Puss Paps

2010-01-23 @ 14:02:06
Postat av: Anonym

hehe tack regissören, det värmer

2010-01-24 @ 00:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0