Svenska kyrkan

Jag börjar förstå det som pappa alltid tjatat om, att man automaatiskt utmanar sig själv när man flyttar utomlands. att man "tvingar sig" att ta kontakt. Idag var jagi Svenska kyrkan på "au pair/ungdomsträff. Man lämnar Sverige som en person med vänner, familj, vardag. Hemma har man egentligen inget behov av att skaffa vänner eller träffa nya människor. Vilket kan va sjuuuukt skönt iofs..!! För att citera pappa som faktiskt slog huvudet på spiken (min fiiina,klocka pappa!!) så lämnar man Sverige i fest och kommer till frankrike som en NOBODY.

MEN eftersom man, som många vet, blir extremt mycket mer produktiv när man verkligen måste, så resultarde det i att jag sökte fram svenska kyrkan på nätet --> mailade en tjej där --> fck veta aatt det var typ träff ikväll --> satte på den förbannade GPS:en --> blev förvirrad och lätt panikslagen (som alltid när jag ska köra till något nytt ställe) --> körde helkontigt, men kom tillslut fram! Det var 4 svensk tjejer där (+ mig), en norsk tjej och en dansk tjej. Det hela var faktiskt jätte trevligt och svenska kyrkan va mysig och så! Vi satt och fikade och snackade från ca 17.30 till 20.00. Två av det andra tjejerna hade kommit som jag för ca 2-3 veckor sen och de andra hade varit här sen ca september. Alla tjejerna verkade helt ok, jätte trevliga! men vi får väl se om "det blir nått" höhö.. Vi tog namn och tele iaf (och konstaterade att alla hde facebook hehe) Vi kanske ska ses nästa lördag, men eftersom det inte bliev nånting den här helgen vill jag verkligen inte få några förhoppningar, i vilket fall som helst kanske jag jobbar nästa helg...

Jag cyklade till Saint Paul  idag när jag vaknade och åt lunch (okej, nutella crêpes heheheheh)
Dagens lärdom: Om en dansk pratar om "lunch", så menar hon frukost... Det var sjukt svårt att fatta vad hon sa, norsken=inga problem. Hon fick översätta mellan oss haha.


St Paul, vet att ni har sett den men staden är så fin. :)


Le petit chapelle - ett fik som jag inte har provat, det är nog inte ens öppet tror jag. och nån skylpyur (det vimlar av skylpturer i staden, vissa e skitfula.. tycker dock om det här lite grann :)




Tittade in i kyrkan! den va fin höhö.




Den här är tydligen jätte historisk eller känd eller så.


Insåg att alla bilder hittills är bilder på omgivningen haha så nu kommer en på mig! Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Elvira

mer bilder på självaste proffsfotografen tack!!!

Det är den jag saknar, den fina omgivningen gör mig om möjligt ännu mer missnöjd med dem 5647956370537480743937486573056839015647386573489 minusgraderna i sthlm!

PUSSSSSS

2010-01-24 @ 22:16:40
Postat av: Anonym

fast det är å andra sidan fett kul att se hur du har det runt omkring dig..

skoje

2010-01-24 @ 22:18:02
Postat av: sofie

LOOOVE YOU.

2010-01-24 @ 22:34:12
Postat av: Linda

Mer foton på dig och Sheila vill vi se hur hon ser ut...!!

2010-01-25 @ 10:43:19
Postat av: mamma

Hej min söta "nutellatös"! underbara gränder, är det antikaffärer?Du kanske ska plugga danska när du ändå är i farten!!!! Längtar efter dig.Kram

2010-01-25 @ 12:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0