Påminn mig att aldrig skaffa valp.

Just nu sitter väl valpen och bajsar nånstans i lägenheten... Hans favoritplats är mattan...

dagen började klockan 8 (kul att man får sovmorgon nr det är helg...) med att hundarna ska få mat, efter det packade jag med mig valpen och tog Den Underbara Jeepen ner till Cagnes sur Mer för att hämta städerskorna från tågstationen.
En sak som är lite små jobbig är att det ofta blir missförstånd angående tider. När Sheila säger att jag ska hämta städerskorna "half nine" låter det ju i mina öron som halv 9, men hon menar half past nine (dessutom var det tydligen då jag behövde åka, inte vara där...) men men. Idag regnade det inte höhöh så jag tog med min puppy till St Paul för att äta frukost. På vägen dit mötte vi helt plötsligt två lösa dobberman-hundar, alltså utan halsband eller ägare...... och jag som höll en liten bision fraise i famnen typ blundade och bad till gud när dom kom springade mot mig på den folktomma gatan!! Som tur va stannade en bil och hjälpte mig, och sen skjutsade dom mig till st paul (lugn, dom hade en 7 årig flicka i baksätet så de va okej :)) Sen har jag handlat lite mat till min lägenhet! Lite ensamt har det varit men ändå trevligt, hoppas på att kunna käka lunch med Rosie imorrn och sen ska jag till Monaco och till Svenska kyrkan på måndag.. :)

Nu kommer lite bilder från St Paul de Vence som är staden jag bor närmast!


"Ingången" till St Paul





Den här utsikten är absolut inte ovanlig, den finns typ överallt i 360 graders vinkel! I love it!


Det är såhär franska ska pluggas!



tyvärr så pluggade jag absolut ingenting, även fast jag borde efetersom jag ligger efter alla i klassen och läraren enbart pratar franska..

det var allt för idag, det har alltså inte häänt överdrivet mycket hejdå puss!




Kommentarer
Postat av: Linda

Ska du träffa Kri på måndag??



Tur att mamma inte var med när hundarna kom flängande...shit du måste blivit rkt rädd...



Kram

2010-01-16 @ 20:16:22
Postat av: Lollo

Tur att du har övat på Nalle Sofie!

2010-01-17 @ 10:01:33
Postat av: mamma

jag säger bara Fy f.......n jag hade fått en infarkt och dånat. St ser helt underbart ut trots avsaknad av sol, min stil. Mera foton !!!!!

kram, kram

2010-01-17 @ 11:30:02
Postat av: s

längtar tills jag får komma ner och fota...

2010-01-17 @ 14:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0