Champange på måndag.

Jag och Sheila håller på att prova oss igenom franska viner haha, men ikväll blev det tydligen champange istället!  Jag är barnvakt oh barnen har efter en kväll av Scrubs och cupcakes och MASSA bråk, gått och lagt sig. Kändes som att jag var den som var 9 och inte 19 när jag tjuter till av förtjusning när Annelise först plockar fram "Föräldrarfällan" (!) och sen "Mamma Mia" :) Då blev jag ganska nöjd!

Förövrigt började dagen ganska jobbigt med att jag fick jobba till ca 13.30 istället för 11 som  jag brukar eftersom Sheila visade sin pedantiska sida och vi började gå igenom ALLA lakarn och handukar i hela huset (+ min lägenhet, gästhuset och rummet över garaget!) Dessutom har det regnat hela dagen...

Efter att jag hade pratat lite med mamma på skype så åkte jag ner till ISN (International school of Nice, barnens skola.) Christian är ju med i "Into the Woods" som är den årliga skol-musikalen (typ high school musical feeling..) Eftersom jag inte har direkt mycket att göra just nu så tänkte jag se om de behövde hjälp, och tydligen behövde dom det! Mrs Morgan sa att jag var "send from god" hehe! Så nu ska jag va där i princip varje måndag tills premiär om en månad! Idag satt jag mest och tittade på rep, och jag måste erkänna att det kliade i fingrarna efter att lägga sig i med ord som motstånd och drivkraft och riktningar haha!

Jag tänker alltid att jag har så mycket fritid nu när man e ny och så men nu inser jag att det är lite planer i veckorna:

Måndag: antagligen skojpläsen då då.
Tisdag: Franska
Onsdag: Ska jag vara barnnvakt åt lilla Fransisco, 2. (vilket betyder ca 45 euro till i veckan)
Torsag: inget
Fredag: Franska

Har insett att det är sjukt dyrt att gå ut så det är väl bra att jag tjänar lite pengar i veckorna!

Puss mon cheris







Kommentarer
Postat av: Linda

Vinprovning låter smarrigt!! Jag skulle behöva lite vin tror jag...long time ago....Vi saknar dig jättemycket!!! Kram från oss alla!!!

2010-01-26 @ 08:38:36
Postat av: mamma

Här hemma är det mjölk eller vatten som gäller till middag Det slutar nog med att du blir regi ass. ska du se! kraaaaaaam !!

2010-01-26 @ 10:44:39
Postat av: Elvira

Det måste vara roligare att praktisera på ett high school musical projekt än på Teater Giljotin med baran...... hälsa zac efron från mig!

2010-01-26 @ 12:38:53
Postat av: sofie

Linda: vi kommer nog ihåg förra sommarn och kaninerna som var nära att sätta livet till i poolen ;) det vinet var gott!! Elvira: Den ena tjen är skit duktig på att sjunga! sharpy på henne! Mamma: jag tycker bättre om mjölk ;)

2010-01-26 @ 13:55:51
Postat av: sara

åh föräldrarfällan <3 måste börja spara lite då om vi ska ut sen när jag kommer ner ;)

2010-01-26 @ 13:59:07
Postat av: Linda

Sofie: Du menar förr förra sommaren...denna sommar var jag höggravid med foglossning=no vine!!!! Så nog är det dags igen för armpuffARNA PÅ kaninerna....

2010-01-26 @ 16:07:57
Postat av: marty

najs att höra hur du har det soffan! ;) lär du dig ngn franska då? :)

2010-01-28 @ 15:11:08
Postat av: L

Måndagens inlägg fortf på en torsdag, dåligt bloggande!!!

2010-01-28 @ 18:11:42
Postat av: Anonym

Håller med! Uppdatera mera!!! <3

2010-01-28 @ 20:30:24
Postat av: Kajsa

oj, det var jag som skrev ovanstående kommentar.

2010-01-28 @ 20:31:00
Postat av: sofie

haha okej okej :D jag ska uppdatera!

2010-01-29 @ 13:48:14
Postat av: mamma

blogga på!!!! jag vill läsa mera !!!!

Kram

2010-01-29 @ 17:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0