Avatar

okej, nu är det dags för uppdatering. Veckan har gått snabbt, har inte hänt så mycket. Var ju barnvakt åt Francesco i onsdags och jag sägen så här: Elviraa du skulle döda för honom. Han är så sjuuuukt söt, helt otroligt. Så pratar han engelska ;) och italienska!

Tanken var att jag skulle ha bil i helgen (familjen är i Genéve) men den typ exploderade i onsdags..... och kombinationen "ingen bil + hundarna" är inte helkul.... Trots allt lyckades jag trotsa min vanliga förmga att alltid misslyckas att ta mig någonstans kollektivt, och tog bussen till tågstationen i Cagnes sur mer, och tågen därifrån till Cannes. Där mötte jag upp Annie, som jag träffade på svenska kyrkan, och vi kollade på Avatar 3D. Dem var bra! Den där james cameron alltså.... Sen var det dags för oss att ta oss hem så vi tog tåget tillbaka till C S M, och sen skulle vi ta taxi till mig. Tyvärr fanns det inen taxi så långt ögat nådde (däremot var det ca 3 bilar med obhagliga män som stannde och erbjuöd oss skjuts..) Tillslut får vi tag på taxi och kommer hem. Hemma hinner vi sova ca två timmar innan telefonen ringer (2.30) och det är säkerhetsbolaget som larmet är kopplat till som ringer och frågar om allt är lugnt och o lösenordet   ...................................... ??? Öh ja allt är lugnt eller vad menar du? Larmet hade tydligen gått och jag hade intee ens hört det, så han fågar om han ska koma å ja ba jaa... Sen går jag upp och kollar och då är det den förbannade katten som har smitigt in och satt igång larmet!

Roligt att bli väckt på det sättet..

Ikväll funderar jag på att åka till en norsk tjej som fyller 22, men som sagt när man inte har bil här blir allt så oändligt mycket jobbigare.

saknar sverige och, trodde aldrig att jag skulle säga det här men, SL!

hejdå

Kommentarer
Postat av: L

Sl hade stora problem här i veckan...flera bussar hamnade i rondellen här utanför...Thomas o frida hamnade i ett krondike vid Andrea`s hus vid stallet onsdag....Vi sknar dig!!!!!! kram

2010-01-30 @ 12:53:30
Postat av: mamma

burrrrrr här är kallt. Leta efter Rent a Car i Vence, lova att aldrig åka taxi ensam, kan vara svart taxi Huujeda mig !!!!!!!

kraaaaaaam

2010-01-30 @ 14:31:27
Postat av: Elvira

Jag åkte just hem från jobbet och på tuben satt en bebis som var så söt att jag blev helt rörd och fick nästan tårar i ögonen. Och tänkte, jag vill också!!!!

Jag vill också ha en francesco, en teo, en daniel, ett fett gulligt och snällt barn!



Läste i en notis i DN att nya HP-filmerna kommer också vara i 3D, och som snacket går på jobbet verkar det som 3D IS THE NEW BLACK!



Det låter ju lite o-nice med att det inte går att ta sig fram, och jag trodde inte jag skulle leva den dagen då du allvarligt saknar dina värmdöbussar och sl trafik, annars kul att du äntligen bloggar!

PPPPUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSS

2010-01-30 @ 23:29:27
Postat av: sofie

"snacket går på jobbet..." haha puss jag saknar er allihop!

2010-01-31 @ 00:17:47
Postat av: Lollo

Alltid händer det något!

2010-01-31 @ 02:59:21
URL: http://lollovic.blogg.se/
Postat av: sara

jag hoppas att Elviras rykten stämmer! vilket också påminner mig om att hon fortfarande har min tröja!



inte nice med bussarna, det låter som du har flyttat till frankrikes saltarö! Här har bilen pajjat tydligen, körförbud på svarta from måndag..

puss saknar dig!



2010-01-31 @ 17:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0