SL?

hela facebook är nerklottrat med statusuppdatering om sl och snön, och hur man hatar snön och hur man hatar sl... Jag måste erkänna att jag, så här på avstånd, tycker lite synd SL... menar det är väl inte så att dom skiter i om bussarna går eller inte? Sen, vem var det som skrev kommentaren om "om sl sköte tågtrafiken under andra världkriget skulle förintelsen aldrig kunnat äga rum" hahaha det var det roligaste idag!

Här regnar det och regnar... så ni böhöver inte vara särklit avundsjuka, lovar att uppdatera er om när det är dags  att bli avundsjuk... mycket snart hoppas jag..

äsch jaglg drar bara lite kort om vad som har hänt, inte mycket.. veckan e ganska vanlig, ingen franska förra veckan.  fredag var jag hemma med annelise och blev (igen) jätteörtjust när hon frågade om jag vill se "det otroliga vandringen 2" med henne! hehe.... sen i lördgs var jag på MAMAC museum i Nice (typ morderna muet) med mia, anna och monica (åh det var asjobbigt att va enda svensken bland danskar.... det var iaf kul, sen på kvällen tog jag bussen till Emmie som bor i svenska kyrkan och sen gick vi och norska Cecilie ut i nice. Och det var roligt jag blev jättestlt över att jag kunde fröra ett samtal med taxichaffören på franska (eller okej, jag fråpgade om han var från nice och då sa han att han var det och frågade var vi var ifråm och då sa jag att vi var svenskar och norskar hehe) sen ramlade jag i en trappa och fick enorma blåmärken.

söndagen tillbringades vid havet i Cagnes sur mer barnvakt eftersom Sheila åkte till geneve!

idag har jag kollat massa på house för det regnar som sagt, och nu kollar jag på vänner och ska kolla på house

Massa pussar och kramar, saknar er där hemma, men det är inte så långt kvar nu!

Kommentarer
Postat av: Elvira

jag gillar meningen; "sen på kvällen tog jag bussen till Emmie som bor i svenska kyrkan"

och det var jag som var din hemliga beundrare och kommenterade igår. PUSS

2010-02-23 @ 08:10:00
Postat av: Linda

Gillar du house fortf??



Du skulle inte uppskatta vädret här hemma, tro mig!!!

2010-02-23 @ 09:23:20
Postat av: sofie

okej jag hade gissat på kajsa..! Och ja linda jag börjar VERKLIGEn gilla house, fler säsonger tack! :D <3

2010-02-23 @ 21:34:18
Postat av: Anonym

Haha jag ladda ner den otroliga vandringen (1an dåra) hos linus för några veckor sen och det var helt underbart! fast det var lite jobbigt i början för martin timell dubbar den svenska rösten till Chans...

2010-02-24 @ 10:40:28
Postat av: Anonym

hasta la vista, baby!

2010-02-24 @ 10:41:05
Postat av: Linda

Vi håller på med säsong 4 tror det är den sista släppt på dvd med svensk text...som jag vill ha!

House är den mest sedda serien i hela världen med över 80 milj tittare varje vecka. Slog CSI Miami som förut var den mest sedda, hur nu det var möjligt...

2010-02-24 @ 11:03:48
Postat av: Paps

Att vara bra på franka och trilla i trappan hör liksom ihop. Som du vet är alkohol ett lösningsmedel som löser upp etik, moral och tunghäfta. Har själv medicinen när jag skulle lära mig tyska.



Helt otroligt att man helt plötsligt lyssnar flytande och alla andra tycks förstå vad man säger. Annat är det när man måste göra sig förstådd och har ont om tid. Då förstår man inget och andra tycks inte se en.



Övning ger färdighet så ut där och ta plats!!!

2010-02-27 @ 11:38:53
URL: http://tystaspar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0