Paket? Till mig?


 

Jag har fått paket från Lisa! Tusen tack det var hur kul som helt att få paket i brevlådan som var till mig! Och snart kommer det mer.... Gillar!

 

Idag började det med att vi åkte till Tourret sur Loup som att hämta bilen på verkstad kl 8 på morronen, tyvärr  så rådde dom oss att fixa ihop bilen så bra som möjligt och sen sälja den snabbt som attan.. men jag tror vi ska ha en ett tag till... på fredag ska vi till Monaco och lämna in den där. sen hann jag jobba typ en timme innan jag sulle till franskan, som tur va kunde jag ta bilen till Vence! Franskan gick bra, tack kajsa vi måste4 verkligen göra om vår plugg grejs för jag hängde med mycket bättre idag än jag brukar!  (har äntligen fattat: Personne=nobody, rien= nothing, quelque chose= something och quelqu'un=somebody, right...?) och hjälpen med uttalet var så värt!

 

Efter franska gick vi och åt på ett crêperi i "gamla delen" av Vence och den ena på min franska (hon som e 28 ?!?!?!?) berättadde att hon hade haft ledigt 2 helger. på 4 månader. !!!. onice. och den andra hade bytt familj två gånger... Sen skulle jag köpa kakmix för dom har typ bullsäljar dag i skolan...

 

tro inte att du kan handla någonting i Frankrike mellan 12 och 14. Nej då har alla matbutiker stängt. gnska sjukt om jag får säga det. Sen är det en annan, ganska lång och jobbigt historia eftersom jag var kissnödig och försenad, om hur jag försöker fråga mig fram till "cakemix" på franska i ett varuhus. Det slutar iallafall med att en snäll fransk dam som hjälper mig fast hon inte förstår mig eller jag henne, säger (på franska, och jag förstod hehehe) "Du måste verkligen lära dig franska"

 

hehe.. Här är iaf typ den ända bilden jag tog i Lördags, det är från strandsromenaden i cagnes sur mer när vi ska in i taxin. Anna är det hon e danske.

 

gooonatt nu blire House!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Tycker att jag känner igen stilen, var det mamma Lisa? :)

2010-02-03 @ 07:49:59
URL: http://lollovic.blogg.se/
Postat av: lucke

Tycker du Jackie Ferm var den rätta vinnaren av Paradise Hotell. Om du har följt programmet? :)

2010-02-03 @ 08:01:19
URL: http://nattstad.se/lukes
Postat av: L

Snart kommer det mer paket...dröjer nog ett par dar till innan det kommer iväg...men den som väntar

2010-02-03 @ 09:02:21
Postat av: Kajsa

Nice fisen! Lätt att vi ska plugga mera, det var roligt! Personne betyder egentligen någon, eller person, men skriver man "ne personne", i nekande form alltså, så blir det ingen! You get?

Puss!

2010-02-03 @ 10:42:18
Postat av: mamma

-3 och snöyra vad säger du om det?

Hur går det med Scooterköpet?

kram

2010-02-03 @ 16:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0